Działania
- NOWOCZESNY PROGRAM NAUCZANIA ANATOMII DLA IV ROKU MEDYCYNY.
W ramach projektu zmodyfikowany zostanie program ćwiczeń praktycznych w prosektoriach. Ćwiczenia będą realizowane w 5 osobowych grupach i podzielone w osiem 3 godzinnych tematów dotyczących zagadnień z anatomii. Każda grupa będzie miała do realizacji 4 ćwiczenia w 2 blokach: LAPAROSOKOPIA i TECHNIKI OBRAZOWANIA.
Student podczas ćwiczeń z laparoskopii przeprowadzi własnoręcznie, pod nadzorem prowadzącego, procedurę operacyjną w warunkach prosektorium. Każdy przeprowadzi ćwiczenie od początku do końca, jako symulowaną operację na preparacie ciała ludzkiego i wykorzysta do tego najnowocześniejszy sprzęt. Każde ćwiczenie poprzedzi wykład wprowadzający. Czynności przygotowujące do operacji realizowane przez studentów będą analogiczne do rzeczywistej procedury realizowanej w warunkach szpitalnych oraz dokumentowane w celach dydaktycznych.
Analogicznie w przypadku zajęć z technik obrazowania studenci samodzielnie, pod nadzorem prowadzącego będą wykonywać badania usg i badania tomograficzne. Każda grupa studentów, dla każdego z 4 ćwiczeń otrzyma do celów dydaktycznych jeden wydruk przestrzenny badanego organu, narządu.
- PILOTAŻ INTERDYSCYPLINARNYCH STUDIÓW DOKTORANCKICH Z CHROMATOGRAFII.
Program studiów obejmuje zagadnienia z analizy leków, analizy klinicznej i środowiskowej, żywności i innych produktów naturalnych, izolacji ciał czynnych, projektowania i syntezy nowych związków, badania aktywności biologicznej nowych związków, obróbki uzyskanych danych. Zagadnienia dotyczące wykorzystania chromatografii będą realizowane w oparciu o program w ramach dydaktyki podstawowej oraz, finansowanych z projektu - zajęć dodatkowych. Interdyscyplinarność kierunku, inicjowana poprzez tworzenie interdyscyplinarnych zespołów badawczych, polega na możliwości realizacji doświadczalnej części doktoratu w różnych katedrach Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, pod kierunkiem promotorów z tych katedr: Farmakognozji, Chemii Analitycznej, Chemii Nieorganicznej, Diagnostyki Laboratoryjnej czy Farmakologii.
- KOMPLEKSOWY PROGRAM SZKOLEŃ W ZAKRESIE OBSŁUGI NOWOCZESNEGO LABORATORIUM FARMACEUTYCZNEGO.
Szkolenia dla kadry naukowo-dydaktycznej Wydziału Farmacji pogrupowane zostały w 3 moduły dotyczące:
- metod analitycznych (spektroskopia, analiza GC w układzie ESI, CI-QQQ-MS/MS, analiza metodami elektroforezy kapilarnej, metody spektroskopowe),
- organizacji pracy i procedur nowoczesnego laboratorium analitycznego (organizacja laboratorium i system zapewniania jakości, programy statystyczne w laboratorium, zastosowanie metody chemometrycznej, interpretacja wyników technik analitycznych),
- wykorzystanie nowoczesnej aparatury w programach nauczania (lek syntetyczny i pochodzenia roślinnego - analizator TOF i jego oprogramowanie, metoda HPLC - wykorzystanie oprogramowania MassHunter, techniki łączone ze spektrometrią mas, metoda UPLC ze spektrometrią mas)
- Dodatkowo w ramach Zadania zaplanowano utworzenie Biblioteki połączonych laboratoriów farmaceutycznych i zakup podręczników do realizacji metod analitycznych w pracy dydaktycznej dla 3 katedr Wydziału Farmacji.
- PROGRAM STYPENDIÓW NAUKOWYCH DLA DOKTORANTÓW.
- Stypendia będą przyznawane na 1 rok akademicki (wypłacane w 2 transzach) i nie wykluczają korzystania z pomocy innego rodzaju. Ze stypendium można skorzystać tylko raz. Jego naukowy charakter obliguje branie pod uwagę w ocenie wniosku stypendialnego wyłącznie dorobku naukowego doktoranta i wartości merytorycznej jego pracy badawczej. W przypadku wyjazdów stażowych - badany będzie związek programu stażu z realizowanymi badaniami/tematem przewodu doktorskiego.
Program stypendialny uwzględniać będzie pulę środków na 3 kategorie:
- badania w dziedzinach, w których Uniwersytet Medyczny ma ugruntowaną pozycję,
- badania w dziedzinach priorytetowych wg Narodowego Programu Foresight,
- wyjazd stażowy powiązany z tematem badań.